Siłownia

Chcesz podyskutować o sporcie?? Warcaby? Hokej? Bierki? Rzut beretem? Forum im. Shamana
Avatar użytkownika
Bóg
 
Posty: 185
Dołączył(a): 27 wrz 2016, o 16:36

Re: Siłownia

Postprzez Bóg » 28 kwi 2017, o 10:46

Matii napisał(a):No ja właśnie jestem zwolennikiem śniadań białkowo-tłuszczowych

A podałbyś jakieś przykłady takich śniadań? Bo mi nie przychodzi do głowy, jak może wyglądać takie śniadanie bez węglowodanów, zakładając, że tym śniadaniem nie są pojedyncze składniki typu jajka lub mięso.

Avatar użytkownika
Matii
Zasłużeni
 
Posty: 646
Dołączył(a): 24 maja 2015, o 19:08

Re: Siłownia

Postprzez Matii » 28 kwi 2017, o 10:50

Niestety są one bardzo ograniczone... Ja np. mięsa bym nie chciał jeść podczas śniadania, ponieważ wystarczająco dużo jadam na obiad (450-600kg mięsiwa), więc ograniczam się do jajek w przeróżnej postaci, z przeróżnymi fajnymi dodatkami. Np. o dziwo, bardzo pozytywna jest jajecznica na boczku, nie ma chyba smaczniejszego śniadania :) Oczywiście jeśli ktoś nie odczuwa dyskomfortu po zjedzeniu tłustych rzeczy, nie u każdego tak wydolnie pracuje trzustka i wątroba niestety. Jednak jajka mają ten minus, że mają w substancję silnie alergenne i po pewnym czasie możemy nabawić się nietolerancji pokarmowej, która może objawiać się przejedzeniem (tak, przejedzenie to jest objaw nietolerancji, czyli jak coś kiedyś zajadaliście ze smakiem, a teraz nie możecie tknąć, to bardzo prawdopodobne, że macie jakąś nietolerancję na ten produkt). Ja osobiście, jako że nie zamierzam jeść jałowo, to na śniadanie często jem parówki te, które mają etykietę z 94% czy jakąś tam zawartością mięsa i mało pomocniczych substancji. Średnie źródło, ale trzeba jakoś sobie radzić. Frankfurterki też ujdą.

Avatar użytkownika
Slipknot
Weterani
 
Posty: 385
Dołączył(a): 24 maja 2015, o 00:30

Re: Siłownia

Postprzez Slipknot » 28 kwi 2017, o 10:56

Kalano już dawno za mną, dzięki za troskę <piwo> 5 lat temu miałem zabieg, przechodziłem dosyć poważną rehabilitację, ponieważ grałem jeszcze wtedy w klubie i obejmowało mnie ubezpieczenie, które pokryło koszty fizjo z prawdziwego zdarzenia. Dzisiaj biorę w przysiad max 60kg , więcej nie chce, bo po pierwsze nie mam po co przy mojej wadze, a po drugie jednak trochę strach :(
Ale po kontuzji zaliczyłem jeszcze dwa sezony i odpuściłem granie w piłkę, zrobiłem instruktora i trenuje sobie hobbistycznie młodzież w moim macierzystym klubie <spoko>

Avatar użytkownika
Bóg
 
Posty: 185
Dołączył(a): 27 wrz 2016, o 16:36

Re: Siłownia

Postprzez Bóg » 28 kwi 2017, o 10:59

Jajka, boczki, parówki, frankfurterki - wszystko fajnie, ale ciężko to się je bez pieczywa, można wręcz powiedzieć, że niewykonalne to jest, bo robi się zwyczajnie niedobrze. To tak jakby zjeść sobie łyżeczką cały serek almette.

Matii napisał(a):Jednak jajka mają ten minus, że mają w substancję silnie alergenne i po pewnym czasie możemy nabawić się nietolerancji pokarmowej

Ja jadłem codziennie przez pewien okres na śniadanie, ale zauważyłem, że zaczęły mi się wtedy różne wypryski robić. Zacząłem co drugi dzień jeść i jest okay.
4 jajka co dwa dni, to nie jest ponad normę, nie? Bo jeszcze niedawno się gadało, że 1-2 razy w tygodniu jajka i koniec, bo cholesterole i w ogóle złe tłuszcze.

Avatar użytkownika
Matii
Zasłużeni
 
Posty: 646
Dołączył(a): 24 maja 2015, o 19:08

Re: Siłownia

Postprzez Matii » 28 kwi 2017, o 11:06

A no i mam jeszcze taką jedną radę dla Was. Jak kupujecie jakieś suplementy, lub myślicie nad czymś, to wklejcie tutaj, lub podajcie komuś ogarniętemu skład, żeby przeanalizować, czy faktycznie coś działa. Często opisy są zakłamane. Piszą, że np. dana substancja powoduje utratę wagi i ok, jest to prawdą, lecz badania były przeprowadzone na szczurach, a nie na ludziach. Więc warto interesować się co się bierze, niż wywalać pieniądze w błoto na coś co nie jest skuteczna ;)

Jak to się mówi, nie ciężar, a technika zrobi z Ciebie zawodnika. Pełna prawda!

@Bóg, no ja akurat nie jem pieczywa w ogóle. Wszystko też zależy od tego gdzie pracujesz, jeśli masz pracę fizyczną, to przyjmowanie umiarkowanych ilości węgli w śniadaniu nie przeszkadza. Lub jak jakiś trening zrobisz w tym okresie. W innych przypadkach wydziela się insulina i powoduje pakowanie tych węgli do tłuszczu. Lecz wiadomo, nie jeden posiłek, a cały styl żywienia wpływa na życie, więc nie trzeba wariować, jak się nie wiąże z tym większej przyszłości. Ja akurat mimo, że nie zamierzam nigdzie startować nigdy, to mam dopiętą dietę na ostatni guzik.

Co do wyprysków. Co jadłeś na śniadanie? Jajka i wypryski? W takim razie no niestety tak objawia Ci się nietolerancja na składowe jajka. Limitu jajek nie ma, to były stare i nieprawidłowe dane. Ja swego czasu jadałem hmmm, około 35 jajek tygodniowo. Poziom cholesterolu może być większy (oczywiście nie może mieć wartości 500 czy coś;d), bo sam w sobie cholesterol jest dobry, stanowi bazę dla hormonów płciowych i wielu innych rzeczy w organizmie, więc warto mieć go na fajnym poziomie. Ja mam ponad 200. Powiedzenie "zły cholesterol", też odchodzi do lamusa powoli. Mamy frakcję VLDL, LDL, HDL i każda z nim ma swoją funkcję w organizmie. Odnośnie badań, powstawania blaszki miażdżycowej i ogólnie zdrowia, ważne jest, żeby w badaniu cholesterolu całkowitego (lipidogram), poziom trójglicerydów mieścił się w normie, oraz stosunek LDL do HDL z tego co pamiętam wynosił 2-4:1 (ale nie jestem teraz pewny tej wartości). Gdy mamy zaburzony ten stosunek + ponad normę triglicerydy, bum, wtedy nasz układ sercowo-naczyniowy będzie cierpiał.

Ja do tej pory spotykam się z lekarzami szerzącymi tego typu wieści, że jajka=impotencja, jajka=wysoki cholesterol i śmierć. Niestety wiele lekarzy, tym bardziej starej daty tylko trzepie kase. Nauczyli się czegoś raz x lat temu i już swojej wiedzy nie aktualizują, a szkoda.

Avatar użytkownika
Slipknot
Weterani
 
Posty: 385
Dołączył(a): 24 maja 2015, o 00:30

Re: Siłownia

Postprzez Slipknot » 28 kwi 2017, o 11:16

A no i mam jeszcze taką jedną radę dla Was. Jak kupujecie jakieś suplementy, lub myślicie nad czymś, to wklejcie tutaj, lub podajcie komuś ogarniętemu skład, żeby przeanalizować, czy faktycznie coś działa. Często opisy są zakłamane. Piszą, że np. dana substancja powoduje utratę wagi i ok, jest to prawdą, lecz badania były przeprowadzone na szczurach, a nie na ludziach. Więc warto interesować się co się bierze, niż wywalać pieniądze w błoto na coś co nie jest skuteczna ;)

https://uppro.pl/witaminy-i-mineraly/trec-multipack-sport-day-night-fomula-60-kaps.html?utm_source=google&utm_medium=pricewars2&utm_campaign=trec-multipack-sport-day-night-fomula-60-kaps&gclid=Cj0KEQjw0IvIBRDF0Yzq4qGE4IwBEiQATMQlMRDLM4ZdA2WqqsYoAnwNzif6uNr11qKsCHSVWbwZw5saAly98P8HAQ
Wcześniej stosowałem Olimpa pewnie wiesz o których witaminach mówię. Możesz je jakoś porównać? Które lepsze? Jak masz coś innego a lepszego to daj znać. Trenuje 3 razy w tygodniu FBW + 2 razy w tygodniu trening 2h piłka nożna.
BCAA
https://uppro.pl/bcaa/activlab-bcaa-1000-240-tab.html?utm_source=google&utm_medium=pricewars2&utm_campaign=activlab-bcaa-1000-240-tab&gclid=Cj0KEQjw0IvIBRDF0Yzq4qGE4IwBEiQATMQlMdMYsqqy8Pzg9gimBYPiqQ7Bxojjx9N4rrQJN2e-QUYaAnRS8P8HAQ
No i królu złoty powiedz mi czy to gówno działa bo jak na razie bierę to i tkanka leci, ale nie wiem czy to dieta plus ćwiczenia czy to dzięki temu cudownemu środkowi <lol>
https://uppro.pl/fat-burnery-termogeniki/olimp-thermo-speed-extreme-120-kaps-.html?utm_source=google&utm_medium=pricewars2&utm_campaign=olimp-thermo-speed-extreme-120-kaps-&gclid=Cj0KEQjw0IvIBRDF0Yzq4qGE4IwBEiQATMQlMbuxxWVsNL9A-UIPVPDDtxhIKcUlb-al-1DboYr0gREaAkpu8P8HAQ
Jak dla mnie trochę pic na wodę, no ale tkanka leci i nie wiem co o tym sądzić.

Avatar użytkownika
Bóg
 
Posty: 185
Dołączył(a): 27 wrz 2016, o 16:36

Re: Siłownia

Postprzez Bóg » 28 kwi 2017, o 11:20

Eliminacja pieczywa jest niewykonalna w moim przypadku, od zawsze to była podstawa podstaw u mnie, do tego bardzo je lubię, rezygnacja z niego to rezygnacja z części życia. Poza tym jestem mega fanem serów i to każdego rodzaju, a jak je jeść jak nie z pieczywem?

Matii napisał(a):A no i mam jeszcze taką jedną radę dla Was. Jak kupujecie jakieś suplementy, lub myślicie nad czymś, to wklejcie tutaj, lub podajcie komuś ogarniętemu skład, żeby przeanalizować, czy faktycznie coś działa. Często opisy są zakłamane. Piszą, że np. dana substancja powoduje utratę wagi i ok, jest to prawdą, lecz badania były przeprowadzone na szczurach, a nie na ludziach. Więc warto interesować się co się bierze, niż wywalać pieniądze w błoto na coś co nie jest skuteczna ;)

Nie wiem, czy nawiązujesz do mojego pierwszego posta, ale jeśli tak, to mi nie chodziło o te magiczne suplementy odchudzające. Chodziło mi o zwykłe suplementy, które uzupełniają dietę w witaminy i minerały, gdyż przy diecie, przyjmuje się ich o wiele mniej.

Ja obecnie w trakcie odchudzania biorę:
-Magnefar MAX (magnez + B6),
-Omega3max (1000mg + witamina E),
-Belissa intense, to może jest dla lasek, ale ma bardzo fajny skład. Moja mama to bierze od ponad roku i mówi, że znacząco jej się poprawiała skóra, włosy i paznokcie.

Avatar użytkownika
Matii
Zasłużeni
 
Posty: 646
Dołączył(a): 24 maja 2015, o 19:08

Re: Siłownia

Postprzez Matii » 28 kwi 2017, o 11:27

Jeśli lubisz to nie rezygnuj, ale zdrowsze jest pełnoziarniste, więc jak nie stanowi Ci to problemu to zapraszam do zajadania ;) A już w ogóle domowe chlebki na domowym zakwasie <tak> Co do serów, to również, bez żółtego, nie ważne jaki rodzaj, nie przeżyję. Ja często sery z makaronem smażę, nawet nieraz kostkę sera tak na sucho opierdzielę. Na warzywa smażone też fajnie dać.

Nieeee, nie nawiązuję. Podłapałem teraz fuchę właśnie, że opisuję suple i staram się robić to skrupulatnie i po prostu widzę czytając najnowsze badania naukowe, że nie były prowadzone na ludziach. Taka dygresja. W weekend postaram się coś więcej o suplach napisać, co warto suplementować stale, bo to trochę większy temat, to samo z analizą supli od Slipknota.

Avatar użytkownika
Benson
Naczelny pogromca *****
 
Posty: 2131
Dołączył(a): 23 maja 2015, o 22:36

Re: Siłownia

Postprzez Benson » 28 kwi 2017, o 11:36

Matii napisał(a):wystarczająco dużo jadam na obiad (450-600kg mięsiwa)

To faktycznie w uj :D
http://therepublikofmancunia.com/wp-content/uploads/2009/09/adestamp1.gif
Szkoda zmieniać, ale niestety podpis niezgodny z regulaminem.

Avatar użytkownika
Bóg
 
Posty: 185
Dołączył(a): 27 wrz 2016, o 16:36

Re: Siłownia

Postprzez Bóg » 28 kwi 2017, o 11:37

Matii napisał(a):Ja często sery z makaronem smażę, nawet nieraz kostkę sera tak na sucho opierdzielę. Na warzywa smażone też fajnie dać.

Ja się lubię serem podelektować, potestować różne zagraniczne produkty, no i mieszanie ich z jakimiś makaronami czy innymi daniami, byłoby trochę takim kupowaniem fajnego piwka za 6-7zł i dolewaniem do niego soku. Ja lubię sobie kupić czasami jakiegoś drogiego Cheddara, albo inny gatunek, taki co jest tak twardy, że głowę można nim komuś rozwalić, albo też coś pleśniowego fajnego, no i grzechem byłoby to dawać do spaghetti albo gdzieś xD ten smak się zwyczajnie zatraci.

Avatar użytkownika
Dzidzio
Zasłużeni
 
Posty: 514
Dołączył(a): 10 paź 2015, o 16:27
Lokalizacja: Kraków

Re: Siłownia

Postprzez Dzidzio » 28 kwi 2017, o 11:43

U mnie jeżeli chodzi o białko i BCAA:
białko nr 1 (skończyło mi się wczoraj):
Obrazek
białko nr 2 (kupione wczoraj, bo nie mieli 4U):
Obrazek
BCAA (obecnie):
Obrazek

Co sądzisz Matii? Ewentualnie co Ty bierzesz z BCAA i białka?

Avatar użytkownika
Matii
Zasłużeni
 
Posty: 646
Dołączył(a): 24 maja 2015, o 19:08

Re: Siłownia

Postprzez Matii » 28 kwi 2017, o 11:53

Później obczaję składy, ale co do mnie, to ja w ogółe BCAA ani białka nie biorę. Wolę wpakować w siebie jedzonko fajne, mięsko, sery, nawet twaróg czasami bo lubię, niż marnować objętość jedzenia kosztem prochu. Tym bardziej, że dużo białek przez długi czas było dosładzanych maltodekstryną. BCAA uważam, że mam wystarczająco właśnie w pożywieniu. Na chwilę obecną jem 3500kcal i jedząc zdrowo, unikając cukru, to naprawdę bardzo duża, fajna porcja jedzenia. Co do tego co ja suplementuję, to na tę chwilę beta-karoten 10000IU dziennie, ale możliwe, że podwoję tę dawke, bo mam problemy skórne + jeśli fajnie na mnie będzie działała taka dawka, to będę miał ciemniejszy odcień skóry, niemal latynos xd no chyba, że zżółknę + jest silnym antyoksydantem. Do treningu biorę 1g L-argininy, mało, ale powolutku dopiero testuję na sobie. Na noc Ashwagandhę + Świętą bazylię (akurat ją for fun kupiłem), ale Ashwe uważam, że jak ktoś ma symptomy podwyższonego kortyzolu, problemy z zaśnięciem itd. warto suplementować, raz na 3 miesiące wydatek 30zł (dawka 500mg około). Ponadto teraz suplementuję spirulinę, bulwa jakie to okropne, ale dużo badań mówi o jej dobrym wpływie na niedobory różnych mikroelementów i witamin i inne funkcje (np. detoksyfikacja), ale no smak dramat, od razu myć zęby trzeba. Zieloną kawę pije, ma dużo kofeiny i dużo kwasu chlorogenowego, który trochę wzmaga spalanie tłuszczu. Śmierdzi jak jakiś kompost, ale w smaku po zaparzeniu jak zielona herbata trochę <spoko> + witamina C 1g dziennie (kupuję w prochu, masz 500g za 20zł, więc warto). Póki co nie mam kasy na wincyj, ale warto 5k jednostek Witaminy D + K w odpowiedniej proporcji, omega3. Reszty na chwilę obecną nie potrzebuję.

Suplementy jak sama nazwa wskazuje to dodatek, który ma uzupełnić dietę lub wykazać jakiś korzystny efekt. Same w sobie cudów nie zdziałają, to nie sterydy :)

Avatar użytkownika
Dzidzio
Zasłużeni
 
Posty: 514
Dołączył(a): 10 paź 2015, o 16:27
Lokalizacja: Kraków

Re: Siłownia

Postprzez Dzidzio » 28 kwi 2017, o 20:19

Matii napisał(a):Później obczaję składy, ale co do mnie, to ja w ogółe BCAA ani białka nie biorę. Wolę wpakować w siebie jedzonko fajne, mięsko, sery, nawet twaróg czasami bo lubię, niż marnować objętość jedzenia kosztem prochu

Ja muszę uzupełniać braki proszkiem bo mi czasu brakuje :(
Pracuje pon-pt 8-16, do tego 4 razy w tygodniu muszę jeszcze jechać na uczelnie i wieczorem granie w piłkę/siłowania. Ciężko znaleźć czas na przygotowanie jedzenia, a dodatkowo jeszcze wożenia tego wszystkiego ze sobą, kiedy nie ma się samochodu :(

Zrobienia shake'a czy BCAA to kwestia zmiksowania/zmieszania i gotowe w 5 minut. :(

Poprzednia strona

Powrót do Hyde Park sportowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość